Dzienny Oddział Rehabilitacji Psychiatrycznej i Dzienny Oddział Psychiatryczny Ogólny

Oferta oddziałów adresowana jest do osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi szukających diagnozy, leczenia i rehabilitacji.

Naszą misją jest budować przymierze terapeutyczne prowadzące do samodzielnego, aktywnego i satysfakcjonującego życia w harmonii z innymi ludźmi. Pomagamy zaakceptować chorobę i aktywnie rozwijać potencjał zdrowia.

Dysponujemy 11 miejscami rehabilitacyjnymi i 6 miejscami ogólnymi w ramach refundacji NFZ.

Cykl terapeutyczny dostosowany jest do indywidualnych potrzeb,12 tygodni w oddziale ogólnym, 16 tygodni w oddziale rehabilitacyjnym. Terapia prowadzona jest codziennie w dni robocze w godz. 8.00- 13.00

System dzienny oddziałów w odróżnieniu do lecznictwa szpitalnego pozwala Pacjentom na utrzymanie ciągłości między terapią i codziennym życiem.

Terapia prowadzona jest w oparciu o społeczność terapeutyczną.

Oddziaływania:

• specjalistyczna opieka lekarska i pielęgniarska
  • psychoterapia indywidualna i grupowa
  • oddziaływania andragogiczne i socjalne
  • doskonalenie umiejętności interpersonalnych (treningi komunikacji, rozwiązywania konfliktów)
  • socjoterapia
  • treningi umiejętności społecznych
  • treningi asertywności i radzenia sobie ze stresem
  • pobudzanie twórczości i kreatywności
  • psychoedukacja i profilaktyka zdrowotna
  • treningi funkcji poznawczych
  • relaksacje

Prowadzimy program, którego celem jest kształtowanie zdrowych, empatycznych postaw społecznych wobec osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi i przeciwdziałania ich stygmatyzacji.